Erasmus+

Erasmus+ program beszámoló, összefoglaló

A Tatabányai SZC Bánki Donát-Péch Antal Technikumból három csoport is részt vett Erasmus+ pályázaton.

Az alábbiakban olvasható a megélt élményük:

Páfosz - 2023. április 8. - április 29.

A Tatabányai SZC Bánki Donát-Péch Antal Technikumának 20 fő szoftverfejlesztő és -tesztelő, valamint sportedző -sportszervező tanulója és 2 kísérő oktatója Erasmus+ pályázaton keresztül Ciprus szigetén, Páfoszon vett részt három hetes szakmai gyakorlaton 2023. április 08. és 29. között.

„Az Erasmus + szakmai program keretében három hetet töltöttünk Cipruson, Páfoszban egy szoftverfejlesztő és egy sportos csoporttal.

A hazaihoz képest melegebb, szinte koranyári időjárás és a tengerpart nap mint nap jókedvre derített minket. A fogadó céggel nagyon jó volt a kapcsolatunk, mindenben segítettek minket, szervezték utazásainkat a városban és azon kívül. A szakmai gyakorlatot a szoftverfejlesztők helyben, a hotelban végezték, ahol többek közt honlap készítéssel foglalkoztak.  A sport szakos tanulók a város egyik edzőtermében töltötték a munkanapokat trénerük vezetésével, ahol személyre szabott edzéstervekkel dolgoztak.

A kulturális programokban sem volt hiány, minden héten elvittek minket egész napos kirándulásra. Jártunk a fővárosban, Nicosiában, Limassolban és Larnakában is, útközben pedig több helyen is megálltunk és megtekintettük a legendás Afrodité- sziklát, ahol a monda szerint született. A gyerekeknek mi magunk is szerveztünk kulturális programokat, elvittük őket a páfoszi régészeti parkba, ami a Világörökség része, illetve szerveztünk egy jeep-túrát a környéken, ahol eljutottunk az Edro hajóroncshoz, Apolló fürdőjébe. Ezt a programot hajókirándulás színesítette.

A diákok a szakmai tapasztalatok mellett az angol nyelvet is használták minden nap, abban sokat fejlődtek.”

Berlin - 2023. március 12. - április 1.

A Tatabányai SZC Bánki Donát – Péch Antal Technikumának 14 autószerelő és gépgyártástechnológiai technikus tanulója és 2 kísérő oktatója Erasmus+ pályázattal 2023. március 12. és április 01. között Berlinben vett részt szakmai gyakorlaton.

„A mobilitás résztvevői sok jó és kevésbé jó tapasztalatot gyűjtöttek az út során. Felfedezték a német főváros történelmi nevezetességeit és a város nemzetköziségét. Ízelítőt kaptak egy európai nagyváros mindennapjaiból, önállóan használták annak tömegközlekedését és önállóan állták meg helyüket a bevásárlás és hétköznapi feladatok terén is.

Reméljük, hogy a mobilitás során szerzett tapasztalataikat a jövőben kamatoztatni tudják.”

Milánó - 2023. március 5-25.

A Tatabányai SZC Bánki Donát-Péch Antal Technikumának 20 tanulója és 2 kísérő oktatója Erasmus+ pályázaton keresztül Milánóban vett részt szakmai gyakorlaton 2023. március 05. és 25. között.

“Fárasztó, de úgy gondolom, sikeres programot zártunk. A szállás kényelmes és tiszta volt, az előzetes leírásnak megfelelően. Úgy gondolom, hogy olyan szakmai feladatokat láttak el a diákok, amelyek a további szakmai életük során hasznosítható lesz. Sokat fejlődtek emberileg, a kommunikációs készségük is jelentősen javult (beleértve az idegen nyelv használatot is), a csapatszellem kialakítását is sikerült elérni. Az étkezések jól megszervezettek és finomak voltak. Összességében egy jól megszervezett, hatékony és eredményes programot valósítottunk meg (kiküldő-, fogadó szervezet, diákok, kísérők, és minden a programunkban résztvevő személy).”